Biologische supermarkt EkoPlaza groot succes

De biologische supermarktketen timmert hard aan de weg om zijn missie te realiseren. EkoPlaza opent deze maand namelijk 3 nieuwe vestigingen. Deze zijn in Soest, Amersfoort en Helmond. Hiermee verbreken ze gelijk hun eigen record.

De teller zal deze maand gaan naar 59 winkels en krijgen hierdoor een nog grotere dekking in Nederland.

Steeds meer mensen kiezen voor biologische en duurzame voeding. Zo hebben we te maken met een steeds groter wordende groep bewuste consumenten die klant worden. EkoPlaza speelt hier perfect op in! EkoPlaza is de biologische supermarkt voor biologische levensmiddelen en heeft als doel de natuurvoeding bereikbaar te maken voor iedereen, zodat de drempel lager ligt bij de consument om klant te worden. Dit doen zij door middel van eigentijdse en ruime winkels, een zeer uitgebreid biologisch assortiment, met ook een groot aanbod glutenvrije, koemelk- en eiwitvrije producten, maar ook natuurlijk gezoete producten die duidelijk herkenbaar in de winkel zijn aangegeven. Ook aantrekkelijke prijzen en niet te vergeten het vriendelijke personeel en het hoge service niveau brengen smakelijk leven dichterbij.

Daarnaast is EkoPlaza zeer betrokken bij de biologische landbouw, de natuur en het milieu.
Ook de gezondheidsaspecten van mens en aarde worden niet vergeten. Dit doet EkoPlaza door producten in te kopen die afkomstig zijn van duurzame, biologische landbouw en veeteelt, waarbij de grond niet uitgeput wordt en er harmonie is met de natuur. Dat levert eerlijke, voedzame producten op zonder kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen. Deze producten zijn van zichzelf veel smaakvoller, mede omdat er ook rekening wordt gehouden met de seizoenen. De producten komen uit de hele wereld, maar die van Nederlandse oorsprong, en nog liever uit de regio, hebben de voorkeur, mits ze aan alle kwaliteitseisen van EkoPlaza voldoen.

Vorige maand al werd de grootste biologische supermarkt van Nederland geopend in Den Haag. De directeur Erik Does zegt;´We zien een nieuwe groep consumenten ontstaan voor wie bewust leven steeds belangrijker wordt. Zij geven hun geld liever uit aan producten waarvan ze weten dat deze duurzaam zijn.´ Verder lijkt EkoPlaza ook geen last te hebben van de langdurige crisis. In oktober is EkoPlaza dan ook hoofdsponsor van Olympisch Kampioen snowboarder Nicolien Sauerbreij geworden. Al vanaf haar jonge jaren eet zij biologisch en met haar bewuste levensstijl wil de sportster samen met EkoPlaza ook anderen inspireren.