Self Esteem maand bij Dove

Dit jaar begint Dove in de maand november met het Self Esteem programma. Dit zal een een jaarlijks terugkerend event worden. Dove noemt de maand november vanaf nu dan ook de Self Esteem maand. Dove doet dit omdat zij het probleem erkennen dat wereldwijd meisjes zich onzeker voelen.

Ook ervaren zij een grote druk van buitenaf om mooi te zijn. Bekijk hier het filmpje:

httpv://www.youtube.com/watch?v=ElKFK6rRHNY

Dove is een merk van Unilever. Onlangs brachten zij cijfers naar buiten en die lieten zien dat ze nog steeds groeien, ondanks de crisis. Dan is het goed om te zien dat een bedrijf zoals Unilever komt met dit initiatief. Maar waarom dit initiatief?

De onzekerheid bij meisjes is vooral te danken aan grote bedrijven die inspelen op de gevoelens van deze meisjes. Zij krijgen vaak een ideaal beeld te zien, van topmoddelen in tijdschriften of op de televisie, en vergelijken zich daarmee. Ook proberen deze bedrijven je te laten geloven dat je iets mist, waardoor de drang bij vooral jonge vrouwen groter wordt om dit ook te gaan geloven.

Dove is gaan onderzoeken wat dit eigenlijk voor gevolgen teweeg brengt bij deze meisjes. Hieruit blijkt dat zij een lager zelfbeeld van zichzelf krijgen en stoppen zij soms met de dingen die ze leuk vinden. Dove is ervan overtuigd dat wanneer meisjes een positief zelfbeeld ontwikkelen, zij in staat zijn om het beste uit zichzelf te kunnen halen. Wij willen daarom het zelfvertrouwen van meisjes vergroten en de belangrijke rol die moeders daarbij spelen, stimuleren.

Dit Self Esteem programma is mede-ontwikkeld door experts op het gebied van coaching en psychologie. Via de website van Dove is meer informatie en andere materiaal beschikbaar voor leraren en moeders om samen met meisjes/dochters aan de slag te gaan.