4 Tips Die Je Helpen Gewicht Te Verliezen Zonder Te Sporten

gewicht verliezen zonder sporten

Niet iedereen heeft de tijd en de motivatie om te sporten en veel experts zijn van mening dat sporten eigenlijk niet de beste manier is om gezond af te vallen. Een actieve levensstijl blijft uiteraard een pluspunt wanneer je snel en efficiënt wilt afvallen, maar een intensief en tijdrovend sport-regime is geen noodzaak.

In dit artikel lees je een aantal verrassende manieren die je helpen snel gewicht te verliezen zonder te sporten.

Lichten uit

Wat dacht je bijvoorbeeld van deze studie van de Cornell University die aantoonde dat het geheim tot gewichtsverlies zich bevindt in verlichting. Dat hoor je goed: het onderzoek toonde aan dat mensen die een maaltijd aten met gedimde lichten, gemiddeld 175 calorieën minder aten per maaltijd in vergelijking met een controle groep die een maaltijd at in een ruimte met helder licht. Over de oorzaak van dit fenomeen is nog niet iedereen het eens, maar het zou wel eens kunnen dat we heldere verlichting in ons onderbewustzijn associëren met fast food ketens waar je vaak erg snel en veel eet in een fel verlichte ruimte.

Ga op tijd naar bed

Slaaptekort en overgewicht zijn als twee handen op een vette buik. Mensen die te weinig slapen, lopen sneller het risico om te veel te eten. Mensen die slechts zes en half uur slapen per nacht, eten gemiddeld 500 calorieën meer dan mensen die voldoende slapen. Slaaptekort verhoogt de concentraties van de hormonen in je lichaam die verantwoordelijk zijn voor een sterk hongergevoel, waaronder grehline. Dit zorgt ervoor dat je meer gaat eten.Wat je precies moet verstaan onder “voldoende nachtrust” verschilt van persoon tot persoon, maar voor de meeste mensen is een nachtrust van acht uur voldoende.

Ga anders nadenken over je dieet

Niet alleen concrete tips die je kan toepassen in het dagelijks leven zijn belangrijk om snel af te vallen zonder te sporten. Wil je echt gewicht verliezen, dan moet je leren om anders na te denken over je dieet. Wat je wel en niet eet, definieert je dieet, maar er zijn verschillende manieren waarop je over de beperkingen en vrijheden van je dieet kan nadenken. Vergeet niet dat je dieet een reeks van persoonlijke keuzes is, die je zelf hebt gemaakt omdat je op je gezondheid wilt letten en geen serie van te strenge regels die je moet volgen omdat ze je opgelegd worden door iets of iemand. Als er in jouw dieet geen plaats is voor junk food, dan is dat je eigen vrije keuze. Probeer je dieet niet als een straf te zien, maar als een bevrijding van de slavernij van ongezond voedsel.

Denk jezelf slank

Onderzoek heeft aangetoond dat je eigen houding tegenover je lichaam heel belangrijk is in je gezondheid. Veel mensen denken dat ze overgewicht hebben, terwijl dat eigenlijk niet waar is. Onderzoek toonde aan dat vrouwen zonder overgewicht meer kans hadden om overgewicht te ontwikkelen wanneer ze dachten dat ze wél overgewicht hadden. Een positieve houding kan je dus al een heel eind op weg helpen als je gewicht wilt verliezen zonder te sporten.